تا اطلاع ثانوی ارسال سفارشات بیش از 15 کیلوگرم رایگان میباشد.

اسپرسو ایلیا

برشتکاری قهوه اسپرسو ایلیا

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

قهوه‌ساز چیست و بهترین قهوه‌سازها کدام اند

فهرست مطالب

اگر قصد خرید دستگاه قهوه ساز دارید یا میخواید اطلاعات بیشتری در خصوص این دستگاه های کسب کنید با مقاله قهوه‌ساز چیست و بهترین قهوه‌سازها کدام اند، از مجموعه اسپرسو ایلیا همراه باشید.

قهوه‌ساز چیست و بهترین قهوه‌سازها کدام اند؟

یکی از موضوعاتی که دانستن آن می‌تواند جذاب‌ترین موضوع برای دوست‌داران قهوه باشد شناخت انواع قهوه‌ساز است. قهوه‌سازها انواع متفاوتی دارند که شما بر اساس نیاز خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب و تهیه کنید و باید بدانید نوع قهوه‌‌سازی که قرار است شما تهیه کنید به این معناست که شما قصد تهیه یک اسپرسو ساده را دارید یا یک قهوه دمی مخصوص. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به مقدار زیاد قهوه مصرف می‌کنید و عادت دارید که هر روز قهوه بخورید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا یکی از این دستگاه‌های قهوه‌ساز را برای خود تهیه کنید تا از نوشیدن قهوه لذت ببرید. ما در این مقاله قصد داریم تا انواع و کاربردهای قهوه‌سازهای موجود در ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در انتخاب خود بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

قهوه‌ساز چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است که بدانید قهوه‌ساز چیست و چه کاربردی دارد. قهوه‌ساز وسیله‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید قهوه درست کنید، اما واژه قهوه‌ساز برای قهوه‌های فرانسه ( قهوه‌های فیلتری) مناسب است.

عملکرد قهوه‌ساز فیلتری چگونه است؟

نحوه کار این دستگاه‌ها به این‌گونه است که، ابتدا قهوه آسیاب شده را به درون فیلتر فلزی یا کاغذی می‌ریزیم و سپس فیلتر را درون قیف دستگاه قرار می‌دهیم، پس از انجام این کار، در مخزن دستگاه آب سرد ریخته تا پس از روشن کردن دستگاه، آب‌جوش وارد قیف دستگاه شده و قهوه را آماده کند. در قسمت خروجی این دستگاه یک قوری شیشه‌ای یا سرامیکی قرار می‌دهند تا قهوه‌ی آماده شده به درون آن بریزد و شما به اندازه نیاز خود داخل فنجان یا لیوان خود بریزید و میل کنید.

انواع قهوه‌ساز

دو نوع قهوه‌ساز وجود دارد که عبارتند از: قهوه‌سازهای دستی و قهوه‌سازهای برقی. در ادامه این مطلب قصد داریم تا انواع متفاوت این قهوه‌سازها را به همراه کاربرد آن‌ها به شما معرفی کنیم و درباره آن‌ها سخن بگوییم:

کِمِکس

این قهوه‌ساز در سال ۲۰۰۰ بسیار محبوب شد و در اغلب کافی‌شاپ‌ها دیده وجود داشت. کمکس به قدری زیبا طراحی شده که بعضی از افراد از آن به عنوان دکور خانه یا کافی‌شاپ استفاده می‌کنند و قهوه‌ای که از این دستگاه تهیه می‌شود یک قهوه نسل سومی است.

آئروپرس

این دستگاه قهوه‌ساز، برای افرادی تهیه شده که می‌خواهند در هر لحظه از قهوه‌ی خود لذت ببرند حتی در سفر و محیط کار، که علاوه بر این، کیفیت قهوه نیز برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. این دستگاه حجم کمی دارد و مقرون به‌صرفه است. این دستگاه علاوه بر داشتن سیستم اصلی قهوه‌ساز، یک نگهدارنده و ۳۵۰ فیلتر ایروپرس دارد و علاوه بر این‌ها یک پیستون دارد که با استفاده از آن آب از قهوه خارج می‌شود.

فرنچ پرس

این قهوه‌ساز دو نوع متفاوت دارد: شیشه‌ای و استیل ضد زنگ

قهوه ساز فرنچ پرس منحصر به فردترین قهوه‌ساز است که اکثر افراد جذب این قهوه‌ساز می‌شوند و آن را تهیه می‌کنند. بعضی از افراد به دلیل اینکه قهوه آن‌ها طعم ناخوشایندی دارد به دنبال دستگاه‌های مختلف دیگری هستند و سعی نمی‌کنند تا عیب خود را درست کنند، مشکل این افراد این است که هنگام درست کردن قهوه مقدار آب زیادی می‌ریزند به همین دلیل قهوه آن‌ها طعم خوبی نمی‌گیرد، پس بهتر است به جای عوض کردن قهوه‌ساز خود، مشکل‌تان را حل کنید.

اسپرسوساز

این دستگاه انواع متفاوتی دارد و احتمالا اولین بار با شنیدن قیمت آن از خرید اسپرسوساز منصرف شوید اما بهتر است بدانید خرید این دستگاه اسپرسوساز بسیار مقرون به صرفه است و می‌تواند بسیاری از هزینه‌های کافی‌شاپ شما را کم کند.

اسپرسوساز دستی

در بین قهوه‌‌سازها اسپرسو‌سازها خیلی محبوب‌تر هستند و اغلب افراد به دنبال یک اسپرسوساز حرفه‌ای می‌باشند تا از شر هزینه‌های کافی‌شاپ خلاص شوند. در قسمت قبل با اسپرسوساز اتوماتیک آشنا شدیم و در ادامه این مطلب می‌خواهیم مدل دستی آن‌ها را به شما معرفی کنیم البته از مدل دستی آن‌ها در کمتر جایی استفاده می‌شود و برای تهیه اسپرسو از طریق اسپرسو‌ساز دستی مهارت بیشتری لازم است.

موکاپات

نحوه کار این قهوه‌ساز بسیار جالب است و از سه بخش تشکیل شده است. برای تهیه قهوه با استفاده از این دستگاه ابتدا باید در قسمت پایین آن آب سرد بریزید تا پس از جوش آمدن، آب جوش با فشار زیاد به قسمت بالا برود و در قسمت وسط، قهوه آسیاب شده را می‌ریزیم که آب‌جوش با قهوه آسیاب شده ترکیب می‌شود و یک قهوه دبش برای شما تهیه می‌کند. پس از آن قهوه آماده از فیلتر عبور می‌کند و وارد قوری که در بالای قهوه‌ساز قرار دارد، می‌شود و شما می‌توانید قهوه خود را سرو کنید.

قهوه‌جوش ترک

قهوه‌جوش ترک به قهوه‌جوش جذوه و ایبریک نیز معروف است. این نوع قهوه‌جوش یک قوری مخصوص برای تهیه قهوه ترک است که معمولاً از جنس مس ساخته می‌شود، اما جنس‌های برنجی، روی، نقره‌ای و طلایی نیز دارد. قهوه‌ای که از قهوه‌جوش ترک ساخته می‌شود بسیار خوش طعم و با کفی خوش رنگ است.

قهوه‌ساز پرکولاتور

نحوه کار با این دستگاه قهوه‌ساز به این صورت است که ابتدا سبد و محفظه بالای این دستگاه را برداشته و آب گرم شده از قبل را به داخل آن اضافه کنید سپس سبد فیلتر را سر جایش بگذارید و درون آن قهوه‌های دانه درشت را بریزید و سپس آن را روی اجاق قرار دهید تا قهوه شما دم بکشد. این دستگاه به موکا پات و یا مو‌کا اسپرسو نیز معروف است و نسبت به بقیه قهوه‌سازها ناشناخته‌تر است.

دله عربی

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین قهوه‌های دنیا، قهوه‌های عربی هستند که با استفاده از دله تهیه می‌شوند. دله‌ها از جنس برنج هستند و رنگی طلایی دارند. این نوع قهوه‌ها را معمولا روی ذغال درست می‌کنند و طعم خوشایند این قهوه‌ها به دلیل وجود هل و میخک درون آن است و ظاهر سنتی آن باعث محبوبیت آن است.

سایفون

اجزای تشکیل‌دهنده این قهوه‌ساز، دو حباب شیشه‌ای است که روی هم قرار گرفته‌اند. در این نوع دستگاه‌ها، قهوه با استفاده از خلأ و فشار بخار تهیه می‌شود و قهوه‌ای که با این دستگاه ساخته می‌شود از نوع دمی است که عطر و طعم بسیار خوشایندی دارد.

نسپرسو ( اسپرسو‌ساز کپسولی)

این دستگاه یک اسپرسوساز حرفه‌ای می‌باشد که در عرض یک دقیقه اسپرسویی با طعم عالی تهیه می‌کند. بهتر است بدانید که اسپرسو در حقیقت قهوه‌ای با غلظت زیاد است که برای درست کردن آن به فشار زیادی نیاز داریم.

در آخر باید بگوییم سعی کنید به‌جای تعویض دستگاه قهوه‌سازتان مشکلتان را برطرف کنید و باید بدانید طعم و مزه قهوه به تجربه و مواد مصرفی شما بستگی دارد و بهتر است مقدار آب و قهوه‌ای که استفاده می‌کنید را رعایت کنید تا قهوه‌ای خوش‌طعم و باکیفیت تهیه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

با مطالعه مطالب بالا حالا میتوانید به سوال قهوه‌ساز چیست و بهترین قهوه‌سازها کدام اند، بهترین پاسخ را بدهید.

 

سوالات متداول

پاسخ به سوالات متداول در خصوص این مقاله

[wp-faq-schema accordion=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من