راهنمای کامل خرید قهوه اسپرسو +5 نکته مهم در انتخاب یک قهوه خوب

شاید به عقیده‌ی بسیاری از افراد خرید قهوه امری ساده و بی‌دردسر است. اما این عقیده کاملا نادرست بوده و هنگام خرید قهوه اسپرسو باید نکاتی را درنظر داشته باشید که ما در مطالب این صفحه به آن اشاره خواهیم کرد. پس تا انتهای مطالب این صفحه با ما همراه باشید و از این مطالب جهت خرید قهوه‌ای فوق‌العاده استفاده کنید.

دانه قهوه مناسب برای اسپرسو چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاید اکنون تفاوت دانه قهوه معمولی و دانه قهوه مناسب را ندانید اما جالب است بدانید بیش‌تر کافه‌های معروف به جای قهوه معمولی از یک قهوه ترکیبی استفاده می‌کنند و دانه‌های قهوه معمولی با دانه‌های قهوه‌ مناسب متفاوت است. هنگامی که قصد دارید برای نخستین بار قهوه خریداری کنید توجه داشته باشید که اگر روغن از قهوه بیرون زده باشد، سطح دانه‌های قهوه درخشان باشد و قهوه رنگی تیره داشته باشد، این قهوه به سبک ایتالیایی رُست شده و محصولی مناسب می‌باشد.

راهنمای کامل خرید قهوه اسپرسو

قهوه‌ی تازه طعمی دلپذیرتر دارد!

تازگی دانه‌های قهوه بر طعم قهوه‌ای که درست خواهید کرد تاثیر مستقیم دارد و هرچه محصول شما تازه‌تر باشد اسپرسوی شما کیفیت بهتری را خواهد داشت. باید توجه داشته باشید محصولات خرده‌فروشی‌ها معمولا تازه نیست و پیشنهاد ما برای شما خرید از مجموعه‌ی اسپرسوی ایلیا است چرا که تمامی محصولات مجموعه اسپرسوی ایلیا تازه، باکیفیت و مناسب بوده و شما می‌توانید برای خرید محصولی تازه از خدمات این مجموعه بهره بگیرید.

طعم دانه‌های قهوه به چه مواردی بستگی دارد؟

به‌طور کلی طعم دانه‌های قهوه به فاکتورهای منطقه‌ رویش آن بستگی دارد. به‌عنوان نمونه مواردی چون میزان بارندگی، ترکیبات شیمیایی خاک، میزان آفتاب و… همگی در طعم دانه‌های قهوه موثر هستند. همچنین در خرید قهوه‌ی اسپرسو نیز عوامل متعددی از جمله میزان کافئین، ویژگی‌های طعمی، نژاد و… نیز تاثیرگذار است.

میزان کافئین در قهوه اسپرسو چه مقدار است؟

در هر فنجان قهوه اسپرسو حدود ۶۳ میلی‌گرم کافئین وجود دارد. و اگر شما قصد دارید از حداکثر کافئین ممکن در نوشیدنی خود استفاده کنید می‌توانید میزان روبوستای قهوه‌تان را نسبت به عربیکا به مقدار دل‌خواه افزایش دهید.

فاکتور تازگی در راهنمای خريد قهوه

جالب است بدانید به گفته‌ی برخی از افراد قهوه پس از رست شدن سریعا تجزیه می‌شود و بعد از رست شدن برای استفاده از قهوه تنها ۲ الی ۵ روز زمان خواهید داشت به همین علت قهوه‌هایی که در فروشگاه‌ها نگهداری می‌شوند عطر و طعم بدی دارند و این مورد به‌علت نگهداری این محصول به مدت طولانی است.

میزان مصرف روزانه قهوه

یکی از منابع برتر کافئین، قهوه بوده که فواید بسیاری نیز دارد. مصرف متعادل قهوه از بیماری‌هایی نظیر سرطان، سکته مغزی و بیماری پارکینسون جلوگیری می‌کند و قدرت حافظه و تمرکز را افزایش می‌دهد. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که قهوه دارای ترکیبات فعال بیولوژیکی بوده و مقدار استفاده از این ماده در روز نباید بیش از سه فنجان باشد چرا که ممکن است مصرف بیش از سه فنجان قهوه در روز عوارضی را در پی داشته باشد.

راهنمای کامل خرید قهوه اسپرسو

دانه آسیاب نشده یا پودر قهوه!؟

برای پاسخ به این پرسش بهتر است بگوییم قهوه در فضای آزاد به‌شدت با اکسیژن واکنش می‌دهد و اگر قهوه در معرض حرارت، نور مستقیم و مهم‌تر از همه اکسیژن قرار بگیرد به‌سرعت کهنه می‌شود و در نتیجه کیفیت خود را از دست می‌دهد. حال باتوجه به این موارد اگر شما به دستگاه آسیاب مخصوص قهوه دسترسی دارید خرید دانه قهوه بهترین انتخاب است اما در غیر این صورت خرید پودر قهوه‌ انتخابی مناسب خواهد بود. همچنین باید توجه داشته باشید پودر قهوه‌ را در بسته‌بندی مناسب قرار دهید و این‌بسته‌بندی را به دور از گرما، تابش نور مستقیم و اکسیژن نگهداری کنید.

خرید اینترنتی قهوه از سایت اسپرسوی ایلیا

مجموعه اسپرسوی ایلیا با جمع‌آوری برترین برندهای قهوه، امکان خرید قهوه مناسب شما را در بهترین نحو ممکن فراهم آورده است. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید قهوه با مطالعه توضیحات هر محصول، انتخابی مناسب داشته باشید و قهوه‌ی مورد علاقه خود را سفارش دهید. همچنین لازم است توجه داشته باشید اسپرسوی ایلیا با محصولات متنوع خود عموم نیازهای مشتریانش را برآورده کرده و کیفیت محصولات ارائه شده این مجموعه فوق‌العاده است.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه درباره راهنمای کامل خرید قهوه اسپرسو سخن گفتیم و اطلاعات مفیدی در این باره در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم و اینک در آخر امیدواریم مطالب این صفحه برای شما عزیزان مفیده بوده باشد.