تا اطلاع ثانوی ارسال سفارشات بیش از 15 کیلوگرم رایگان میباشد.

اسپرسو ایلیا

برشتکاری قهوه اسپرسو ایلیا

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

تاریخچه قهوه ترک و خواص آن

فهرست مطالب

در این مقاله همراه ما باشید تا مروری داشته بر تاریخچه قهوه ترک و خواص آن و هرآنچه نیاز است از این نوشیدنی محبوب بدانیم.

قهوه ترک چیست ؟

قهوه ترک (به ترکی استانبولی Türk kahvesi) شیوه‌ای برای سرو قهوه بوده که در این روش دانه‌ها برشته‌ شده و بعد از پودر شدن، این دانه‌ها در قهوه‌جوشی به اسم جذوه جوشانده و در فنجان سرو می‌شود. قهوه ترک از دانه‌های بسیار مرغوب قهوه عربیکا گرفته شده است ‌‌و با درجه آسیاب بالا خرد می‌شود و ویژگی‌هایی نظیر طعم دلچسب، روش تهیه و سبک نوشیدن آن توانسته این قهوه را به یکی از محبوب‌ترین و بهترین قهوه‌ها در ترکیه و ایران و حتی دیگر کشورهای جهان تبدیل کند. باید توجه داشته باشید دانه‌های قهوه حاوی ترکیبات مفیدی از جمله اسیدهای کلروژنیک هستند و فواید بسیاری برای سلامتی دارند.

تاریخچه ی قهوه ترک

قهوه اولین بار در سال 1555 توسط دو تاجر سوریه‌ای به استانبول آورده شد و در آن دوران نقش مهمی را در رسم و رسوم ازدواج بازی می‌کرد. تا جایی که زنان عالی مرتبه باید در مورد تهیه قهوه و دم کردن آن به‌صورت جدی آموزش لازم را می‌دیدند.

تاریخچه قهوه ترک و خواص آن

چطور قهوه ترک درست کنیم؟

قهوه ترک را با آب و مقدار شکر قاطی کنید و داخل قهوه‌جوش بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به آرامی به جوش بیاید و کف کند. سپس بلافاصله بعد از کف کردن، قهوه جوش را از روی حرارت بردارید و قهوه را داخل فنجانی که مدنظر خودتان است بریزید و‌نوش جان کنید.

روش خاص دم کردن قهوه ترک

این روش در سال ۲۰۱۳ در یونسکو به ثبت رسیده است و جالب است بدانید این نوع قهوه به‌عنوان نشان دوستی و مهمان‌نوازی مردم ترکیه بوده و هنگامی که شخصی به این کشور سفر می‌کند برای خوش‌آمدگویی به مهمانان و بازدیدکنندگان قهوه ترک داده می‌شود.

نحوه سرو

این قهوه در حالی که بسیار داغ است نوشیده می‌شود و معمولا با یک لیوان آب سرد خورده می‌شود تا دهان تازه شود و طعم قهوه بهتر حس شود.

خواص قهوه ترک با ترکیب شیر

خوردن قهوه ترک در طولانی مدت با شیر باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود همچنین این قهوه برای افرادی که کمتر شیر می‌خورند درطولانی مدت باعث افزایش دریافت کلسیم نیز می‌گردد. درصورتی‌که اسید معده شما زیاد ترشح می‌شود و موقع خوردن قهوه تلخ، معده‌ درد می‌گیرید، می‌توانید با اضافه کردن شیر سبب کاهش اسید معده و تنظیم وضعیت کلی معده شوید.

تاریخچه قهوه ترک و خواص آن

خصوصیات کلی قهوه ترک چیست؟

۱) مسکن سردرد با نوشیدن قهوه ترک

افرادی که دچار میگرن یا سردرد هستند، با نوشیدن یک فنجان قهوه می‌توانند درد آن را بسیار کاهش دهند. کافئینی که در قهوه ترک است، رگ‌های خونی را گشادتر و بازتر کرده و با افزایش فشار خون، با سردرد و میگرن مقابله می‌کند.

۲) کاهش خطر ابتلا به افسردگی با نوشیدن قهوه ترک

نوشیدن ۳ فنجان قهوه ترک در طول روز، خطر ابتلا به افسردگی را بسیار کاهش داده و میل خودکشی در زنان و مردان را تا حدود 50 درصد کم می‌کند. قهوه با داشتن انتقال دهنده‌های عصبی نظیر دوپامین و سروتونین مانند داروی ضد افسردگی عمل می‌نماید.

۳) نوشیدن قهوه ترک برای مقابله با ضعف روحی

نوع قهوه کافئین‌دار ممکن است مغز شما را در برابر برخی بیماری‌های عصبی، همانند آلزایمر محافظت کند. جالب است بدانید طبق مطالعات معتبری که در بین 29 هزار نفر انجام شد، مشخص شد نوشیدن قهوه از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند و تا حدود 27 درصد باعث کاهش آلزایمر می‌شود. همچنین مطالعات دیگر نشان داده است که نوشیدن قهوه، خطر سکته مغزی و بیماری پارکینسون را نیز تا حدودی کاهش می‌دهد.

تاریخچه قهوه ترک و خواص آن

تفاوت قهوه ترک با اسپرسو در چیست؟

وقتی صحبت از قهوه ترک در مقابل قهوه اسپرسو می‌شود، باید بدانید قهوه‌ای را از نظر بافت و طعم قوی‌تر از قهوه ترک نخواهید یافت، از دیدگاه زیبایی شناختی نیز قهوه اسپرسو نوشیدنی ضعیف‌تری محسوب می‌شود. با این حال معمولاً اسپرسو مقدار کافئین بیش‌تری دارد. باید توجه داشته باشید یک 12 اونس قهوه ترک در برابر با یک شات قهوه اسپرسو کافئین بیش‌تری دارد بنابراین سرو قهوه ترک در مقابل سرو شات اسپرسو، مسئله‌ای کاملا سلیقه‌ای بوده و به مزاج شما بستگی دارد.

نکات درباره قهوه ترک

گرچه نوشیدن قهوه ترک دارای خواص متعدد و فوق العاده‌ای است اما مصرف بیش از حد آن، می‌تواند عوارضی را برای شما به همراه داشته باشد.
برای کسانی که همیشه نوشیدنی داغ را در اولویت خود قرار می‌دهند، قهوه ترک گزینه‌ای مناسب بوده و می‌تواند به میزان قابل توجهی عملکرد فیزیکی و ذهنی را زیاد کند.
بسیاری از افراد برای بیدار شدن از خواب یا افزایش انرژی خود در طول روز به قهوه روی می‌آورند و برای کسانی که نوشیدنی غنی را دوست دارند، قهوه ترک ممکن است یک انتخاب بسیار مناسب باشد. باید توجه داشته باشید قهوه ترک به علت اینکه فیلتر نمی‌شود حاوی ترکیبات مفیدی است و به همین دلیل این قهوه ممکن است حاوی مقادیر بیش‌تری از ترکیبات مفید موجود در قهوه سنتی نیز باشد.

پودر قهوه ترک معمولی

پودر قهوه ترک معولی اسپرسو ایلیا در بسته بندی های 250 گرم، 500 گرم، 1 کیلو گرم و 5کیلوگرم آماده فروش می باشد.

این قهوه ترک شیوه ای سنتی برای سرو این نوشیدنی محسوب می شود که محبوبیت قابل توجه ای در ایران دارد.

ویژگی ها و ترکیبات قهوه ترک معمولی اسپرسو ایلیا

  • این ترکیب از مجموعه ما عطر و طعمی بی نظیر و ایده آل ذائقه ایرانی را فراهم می کند.
  • پودر ترک قهوه معمولی اسپرسو ایلیا در همان روز سفارش قبل از ارسال آسیاب می گردد. این امر باعث ماندگاری بیشتر عطر و تازگی قهوه می شود.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه درباره قهوه ترک و نحوه سرو آن سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی برا شما عزیزان ارائه دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما همراهان گرامی مفید بوده باشد.

سوالات متداول

پاسخ به سوالات متداول در خصوص این مقاله

[wp-faq-schema accordion=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من