تا اطلاع ثانوی ارسال سفارشات بیش از 15 کیلوگرم رایگان میباشد.

اسپرسو ایلیا

برشتکاری قهوه اسپرسو ایلیا

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

بررسی تفاوت های نسکافه و قهوه

فهرست مطالب

چندسالی است که انواع قهوه (اسپرسو، آمریکانو، ترک ، نسکافه و…) جای خود را در ذائقه ایرانیان باز کرده است. نسکافه یا همان قهوه فوری تولید شده توسط شرکت نستله جزو اولین محصولاتی بود که در ایران به محبوبیت رسید و علاقمندان زیادی را به خود جذب کرد. پرسشی که از ابتدا در میان دوست داران قهوه مطرح بوده است تفاوت های انواع قهوه و نسکافه است. در این مقاله به بررسی تفاوت های میان قهوه معمولی و نسکافه پرداخته ایم. با ایلیا اسپرسو همراه باشید.

نسکافه چیست؟

پیش از بررسی تفاوت های قهوه و نسکافه بهتر است بدانیم که اصلا نسکافه چیست؟! نسکافه یک برند قهوه فوری است که توسط شرکت نستله (Nestle) تولید میشود. Nescafe در دهه 1930 میلادی در برزیل پایه گذاری شد و در سال 1938 با ابداع یک فرآیند بسیار پیشرفته و متفاوت برای تولید قهوه فوری به محبوبیت رسید و تا کنون نیز این محبوبیت را حفظ کرده است. هدف از تاسیس برند نسکافه کمک به کشاورزان برزیلی و کاهش محصول مازاد آنها بود که در آن سالها به معضلی غیرقابل حل بدل گشته بود.

آیا نسکافه همان قهوه است؟!

این سوال یکی از متداول ترین پرسش هایی است که کاربران در خصوص نسکافه مطرح میکنند. همانطور که پیش تر نیز اشاره کرده بودیم، نسکافه یک نوع قهوه فوری است. پس اگر منظور از قهوه اسپرسو یا موارد مشابه باشد که مستقیما از دانه قهوه آسیاب شده تهیه میشود، پاسخ این سوال خیر است. در اصل نسکافه از دانه های قهوه تهیه شده است ولی نه به صورت مستقیم. قهوه های فوری به روش های مختلفی تولید میشوند، اما هیچ یک از آنها مستقیما از دانه قهوه تهیه نمیشوند. بلکه از عصاره آن استفاده میشود.

فرق نسکافه و قهوه (اسپرسو) چیست؟

حال که با ماهیت نسکافه آشنا شدید، نوبت به بررسی تفاوت های فنی و طعم قهوه فوری و قهوه معمولی مانند اسپرسو میرسد. با اینکه ماده اولیه نسکافه هم دانه قهوه است، اما با قهوه هایی که مستقیما از آسیاب دانه به دست می آیند تفاوت های بسیاری دارد. به طوریکه بسیاری از افرادی که به قهوه معمولی علاقه مند هستند، نسکافه را نمی پسندند و بالعکس. در ادامه به بررسی فرق نسکافه و قهوه میپردازیم.

نسکافه و قهوه اسپرسو چه تفاوت هایی دارند؟

نسکافه و قهوه اسپرسو چه تفاوت هایی دارند؟

 

پادکست قهوه

در این بخش شما میتوانید به یک پادکست تخصصی در خصوص قهوه گوش فرا دهید.

قهوه آسیاب شده از دانه‌های واقعی قهوه به دست می‌آید

عمده ترین تفاوت قهوه فوری با انواع دیگر قهوه مانند اسپرسو، آمریکانو، فرانسه و… ، در این است که این مدل ها مستقیما از دانه قهوه تهیه میشوند. به این صورت که دانه قهوه در اندازه های مختلف آسیاب میشود و مستقیما مورد استفاده قرار میگیرد. این در حالی است که نسکافه از عصاره قهوه ای که قبلا دم کشیده است تهیه میشود.

محصولات ویژه

تفاوت عطر و طعم نسکافه و قهوه

دومین تفاوتی که بین انواع قهوه فوری و قهوه معمولی وجود دارد، تفاوت در عطر و طعم آن ها است. این موضوع ناشی از روش تولید هر کدام از این قهوه ها است. نسکافه با توجه به اینکه از عصاره دانه قهوه تولید شده است عطر و طعم ضعیف تری نسبت به انواع دیگر قهوه که به صورت مستقیم از دانه قهوه تهیه شده اند دارد. همین موضوع نیز باعث شده است که هر کدام طرفداران مخصوص خود را داشته باشد.

تفاوت قهوه و نسکافه در میزان کافئین

نسکافه به‌طور کلی نسبت به قهوه معمولی کافئین کمتری دارد، به این صورت که یک فنجان نوشیدنی نسکافه حدود ۳۰ تا ۹۰ میلی‌گرم کافئین دارد. میزان کافئین موجود در یک فنجان نوشیدنی قهوه بسته به اینکه اسپرسو، ترک یا فرانسه باشد تفاوت دارد. البته بعضی افراد بر این عقیده‌اند که با استفاده بیشتر از نسکافه می‌توانند به کافئین بیشتری دسترسی پیدا کنند که این امر معایبی مانند تلخی زیاد نوشیدنی و مشکلاتی برای سلامتی به همراه دارد.

 

تفاوت قهوه و نسکافه از لحاظ کیفیت

تفاوت قهوه و نسکافه شامل ابعاد اقتصادی نیز می‌شود، یکی از این ابعاد استفاده از قهوه‌های باکیفیت بسیار پایین و ارزان در نسکافه‌ها نسبت به قهوه‌ی آسیاب شده است. استفاده از قهوه روبوستا به جای قهوه عربیکا علت اصلی کیفیت پایین نسکافه‌ها و قهوه فوری می‌باشد. موضوعی که در تهیه قهوه توصیه می‌شود، ترکیب مقدار کمی قهوه روبوستا با عربیکا است که باعث شود ترکیب شما هم از لحاظ کیفیتی و هم از لحاظ کافئین در موقعیت مناسبی قرار بگیرد.

حل شدن در مایعات

 تفاوت نسکافه با قهوه

اگر قهوه را در یک استکان آب بریزیم به خوبی حل نمی‌شود اما درباره نسکافه این موضوع تفاوت دارد. پیش از این دانستیم که نسکافه دم‌شده و خشک‌شده است و همین را می‌توان دلیلی برای حل مناسبش در آب بدانیم‌. اگر شما نسکافه را در آب بریزید متوجه خواهید شد که خیلی راحت حل می‌شود اما این موضوع در مورد قهوه وجود ندارد و شما آن را با هر نوع مایعی که امتحان کنید و حل کنید باز هم به صورت جامد در آب باقی خواهد ماند و جامد ماندن قهوه به این صورت است که در ته لیوان ته‌ نشین می‌شود که دلیل ته نشین شدن و جامد ماندن قهوه را می‌توان فیبر زیاد آن بدانیم

تفاوت قهوه و نسکافه در زمان آماده سازی

 تفاوت نسکافه با قهوه

زمان لازم برای دم کردن یک قهوه طولانی است و دم کردن آن با دستگاه مخصوص به خودش صورت می‌گیرد. در حالی که برای تهیه یک نسکافه اصلا چنین چیزی موردنیاز نیست و چیزی که شما برای تهیه یک لیوان نسکافه و قهوه فوری احتیاج دارید فقط یک لیوان آب جوش است که برای بسیاری از افراد به‌علت شرایط کاری و زمانی این مورد دارای اهمیت است.

تفاوت طعم قهوه فوری و اسپرسو

عطر قهوه‌ی تازه خیلی بیشتر از عطر نسکافه بوده و طعم قهوه تازه، نسبت به نسکافه تلخی بیشتری دارد. پودر قهوه را باید داخل ظرف دربسته و در محلی خشک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنیم تا تازگی و کیفیت آن همچنان باقی بماند درحالی که نسکافه به‌علت نوع بسته‌بندی و داشتن مواد نگهدارنده، نیازمند چنین شرایطی نیست و برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده است.

تفاوت در ساختار انواع قهوه و نسکافه

هم قهوه و هم نسکافه هر دو قهوه می‌باشند و خود قهوه گونه‌ای از دانه‌های قهوه می‌باشد که به‌صورت آسیاب شده است و در اختیار همه  قرار می‌گیرد اما نسکافه به این شکل نیست چرا که اول آن را دم می‌کنند و سپس آن را خشک می‌کنند. قهوه آسیاب شده نسبت به نسکافه دارای عطر و طعمی بیشتری است و کسانی که می‌خواهند نوشیدنی‌ای که نوش جان می‌کنند دارای عطر و طعم بیشتری باشد باید به جای نسکافه به سراغ قهوه بروند.

نسکافه نیازی به دستگاه قهوه ساز ندارد

به‌طور کلی برای آماده‌سازی نسکافه نیازی به استفاده از قهوه‌جوش نبوده اما شما برای تهیه قهوه احتیاج به قهوه‌جوش دارید. باید توجه داشته باشید شما برای درست کردن یک لیوان نسکافه  فقط کافیست که مقدار معینی آب گرم در لیوان بریزید و سپس نسکافه خود را با آن حل کنید‌ و بعد از انجام این کار نسکافه شما آماده‌ی خوردن است‌.

نسکافه فقط با قهوه روبوستا تولید میشود

تفاوت دیگر قهوه و نسکافه در این است که شما با انتخاب قهوه معمولی میتوانید منشأ تولید قهوه را انتخاب کنید و یا از نوع خاص قهوه استفاده کنید. اما در نسکافه اینچنین نیست. در تولید نسکافه فقط از دانه های قهوه روبوستا استفاده میشود و این موضوع برای کسانی که طعم و عطر قهوه عربیکا را میپسندند خوشایند نیست.

کلام پایانی

ما امروز در اسپرسو ایلیا در مطالب این صفحه درباره‌ی تفاوت قهوه و نسکافه سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما همراهان گرامی مفید بوده باشد.

 

[wp-faq-schema]

 

سوالات متداول

پاسخ به سوالات متداول در خصوص این مقاله

[wp-faq-schema accordion=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من